מדוע לא מגיבים לפרסום שלך?
מה תעשה אם תגלה שלא קיבלת שום תגובה על מה שכתבת בפרסום?
זה מה שקרה ללקוח שלנו, שעמדו לרשותו שטחי פרסום בעיתון העסקים "גלובס". הוא הוציא בעבר מספר פרסומים במספר מסגרות אך לא זכה לתגובות.
אנשים רבים במצב כזה מגיעים למסקנה שפרסום לא עובד וכך מוותרים על ערוצי הכנסה או שממשיכים להוציא כסף על פרסום שלא מביא תוצאות.
כשתיחקרנו וניגשנו לטפל בתחום השיווק והפרסום התבררו מספר דברים
- הפרסומים שהוצאו בעבר נכתבו על ידי קבלן הפרסום ללא כל התערבות או ייעוץ מצד העסק המפרסם.
- לא נעשתה כל בדיקה בשטח מה נכון לפרסם.
- לא היה מעקב ממשי אחר פניות מתענינים כתוצאה מהפרסום.
ישנה תפיסה רווחת האומרת שאת כל מה שקשור לפרסום צריך להשאיר למקצוענים בתחום. זה אומר להוציא את הטיפול בפרסום מבית העסק החוצה אל גורם חיצוני שלכאורה "יודע איך עושים את זה". אז מה הבעיה עם זה?
נכון שאפשר וחשוב להעזר במקצוענים בעלי ידע וניסיון, אך להם אף פעם אין את מה שיש לכם – הכרות אינטימית עם התחום ועם אנשיו, וזה המפתח לפירסום טוב שיביא תוצאות.
הנה מה שעשינו...
טיפול:
- קבענו אחראי יצירת קשר עם הציבור שתפקידו לרכז את התיעוד של כל הפניות בטבלה שמאפשרת ניתוח של יעילות הפרסום.
- השתמשנו בשיטה לניסוח שאלות סקר שמוצאת בין היתר מה אנשים מחשיבים לרצוי ובעל ערך וגם מה מפריע להם, ובנינו סקר קצר שהורכב ממספר שאלות.
- במקביל למשלוח המוני של הסקר במייל (מבלי להפר את החוק) בוצע סקר טלפוני ממוקד לכמה עשרות בעלי עסקים. כבר בעקבות משלוח המיילים התקבלו פניות ממתעניינים במוצר.
- הרכבנו מודעת פרסומת ממוקדת לפי הדברים שעלו בניתוח הסקר.
תוצאות:
הפרסום יצא ביום שני בערב, וכבר ביום שלישי התקבלו שני טלפונים ממנכ"לים שהתעניינו בשירות ובמוצר שפורסמו. תוך 48 שעות נסגרו שתי עסקאות לשרות לשנה. בימים לאחר מכן נכנסו עוד תגובות ופניות.
עוד עובדה מעניינת שהתגלתה היא, שבעבר אשת המכירות כבר הייתה בקשר עם אנשי הרכש ומנהלי כוח אדם של אותן חברות שסגרו עכשיו עיסקה, בנוגע למוצר והשרות ללא סגירת עסקה. כעת המנכ"לים של אותן חברות פנו באופן ישיר כי המודעה פשוט "דיברה אליהם ישירות".
לסיכום: אל תנחש מה הלקוח צריך, שאל אותו!
אשמח לשמוע תוצאות מיישום.
בהצלחה!
אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
עפר פלאוט הוא הבעלים והמנכ"ל של אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
חברה להכשרת מנהלים ויעוץ עסקי.
החברה עוזרת למנהלים ולצוותי עובדים לממש את הפוטנציאל שלהם.
www.expeditor.co.il